Transparentnost-SrbijaБЕОГРАД – Политичке партије су током 45 дана кампање за ванредне парламентарне и београдске изборе на огласе на телевизијама и на билбордима утрошиле између 12 и 13 милиона евра. Највише новца је потрошила Српска напредна странка – око четири милиона евра, што је 41 одсто од укупног оглашавања, показао је мониторинг финансирања изборне кампање Транспарентност Србија.

Коалиција око Социјалистичке партије Србије утрошила је милион и по евра, што је 16 одсто средстава. Две странке које нису успеле да пређу цензус на републичким и на београдским изборима, Уједињени региони Србије и Либерално-демократска партије, имале су кампање вредније од милион евра.

Немања Ненадић, програмски директор Транспарентност Србија, рекао је да је то процена и да ће прецизнији извештај бити поднет у мају. Он је подсетио да политичке партије за месец и по дана требају да поднесу извештаје о финансирању кампање.

– Прогнозе да ћемо имати битно јефтинију изборну кампању биле су преурањене. Укупни процењени трошкови оглашавања износе више од милијарду и сто милиона динара. На изборима пре две године, процена ове организације на истом узорку, било је утрошено 1,6 милијарди динара. Имајући у виду да је 2012. године вођена дужа кампања која је укључивала и други круг председничких избора, очигледно је да је интензитет трошења средстава у 2014. практично био на истом нивоу као и тада – истакао је Ненадић, на јучерашњој конференцији за новинаре.

У мониторингу су обухваћене активности у својству јавних функционера, али из посматрања су искључене седнице републичке владе и других државних органа и конференције за новинаре организоване тим поводом. Збирно посматрано, за свих 27 функционера (председник Републике, председник Скупштине Србије, 11 чланова владе, два директора републичких јавних предузећа, два члана покрајинске владе и десет градских функционера), утврђено је да су, од 1. фебруара до 16. марта, били 65 одсто активнији за изборе, него у истом периоду 2013. године.

– Оно што посебно пада у очи приликом анализе резултата јесте огромно повећање у категорији промотивних активности, за 848 одсто за све функционере. Највише промотивних активности током предизборне кампање имали су Зорана Михајловић (36), Горан Весић (32), Вања Удовичић (25), Синиша Мали (21), Александар Вучић (17), Славица Ђукић Дејановић (16), Томислав Јовановић (14) и Александар Вулин (14). Занимљиво је да нису забележене било какве активности потпредседника Владе Србије Јована Кркобабића, а мање су, на својим функцијама, били активни у предизборном периоду него годину дана раније Сулејман Угљанин и Расим Љајић – нагласио је Златко Минић, сарадник Транспарентност Србија.

Он је као позитивно у овогодишњој кампањи означио да је председник Србије био веома пасиван и да у време изборне тишине готово да није било значајне активности функционера, осим у спорадичним случајевима када су одржани састанци са страним државницима, седнице Градског штаба за ванредне ситуације или отварање производних линија.

Златко Минић је казао да СНС за ТВ спотове у кампањи за београдске изборе није потрошио ни динара, али су његови кандидати за градоначелника били најактивнији у промотивним активностима које се тичу главног града.

По његовим речима, током изборне кампање забележен је мањи број случајева у којим су функционери, наступајући у име јавне функције, истовремено промовисали своје партије, као и случајева када су се појављивали мимо свог делокруга рада.

– Оно што је, међутим, била редовна појава, јесте комбиновање државних и партијских активности у току исте посете. Редовне су биле промотивне активности у којима су се користили контакти са инвеститорима – казао је Минић.

Највише промотивних активности имали су Зорана Михајловић (36), Горан Весић (32), Вања Удовичић (25), Синиша Мали (21), Александар Вучић (17), Славица Ђукић-Дејановић (16), Томислав Јовановић (14) и Александар Вулин (14)


Извор: Политика

Оставите коментар

Оставите коментар на Процена страначких трошкова у кампањи

* Обавезна поља