БЕОГРАД –Путеви Србије повукли су од 2001. до сада 12 кредита у износу од 646 милиона евра и 105 милиона долара за развој путне мреже у земљи, наводи се у информацији прес службе Путева Србије достављеној Танјугу.
Проблем око нереализованих инфраструктурних пројекта је једна од водећих тема у реконструкцији владе. Министар финансија и привреде Млађан Динкић је раније упозорио да се узимају нови кредити, а стари гомилају, и да је у последњих шест година од 4,5 милијарде евра за разне пројекте повучено свега две трећине, и да је држава због тога плаћала пенале по камати од 0,5 одсто
Путеви Србије су на листи предузећа (Железнице Србије, Електропривреда, Електромрежа, Коридори Србије….) које имају повољне кредите од међународних финансијера а не користе их у потпуности
Кашњења у реализацији кредита, објашњавају у Путевима Србије, било је једино код повлацења кредита Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) у износу од 80 милиона евра, који је одобрен 2007. године.
Реч је о кредиту намењеном изградњи обилазнице око Београда, обнови Кружног пута (Р – 251) и аутопута Е-75 на проласку кроз Београд.
Кашњења је, наводе, било због чекања на ратификацију уговора о кредиту од 2007 – 2008. године, расељавања Рома испод моста Газела и усклађивања радова на мосту Газела и аутопуту кроз Београд.
Реализација је била успорена и због доношења новог Закона о експропријацији 2009. године и прогласавање јавног интереса за обилазницу од Батајнице до Добановаца, експропријације на тој деоници и обезбеђивања новца за то, као и због припреме тендера 2010. за избор најбољег понуђача, тако да су радови почели тек 2011. године.
Влада Србије је, такође, у том периоду ограничила повлачења средстава због буџетског дефицита на нивоу целе државе, наводи се у информацији.
На том пројекту су остварене уштеде средстава, на основу нижих цена у односу на предвиђене, па ће се разлика утрошити током ове године на новим пројектима.
Путеви Србије су повукли кредит Европске инвестиционе банке (ЕИБ) од 37 милиона евра за хитну санацију саобраћаја (2001), ЕИБ кредит за рехабилитацију постојећих путева од 95 милиона евра (2002), кредит ЕБРД за доградњу Коридора 10 од 76 милиона евра (2002) и ЕИБ кредит од 120 милиона евра за пројекат Европских путева Б (2004).
Од Светске банке повучен је кредит од 55 милиона долара за пројекат рехабилитацију саобраћаја (2004) и за исти пројекат још 50 милиона долара (2007).
ЕБРД је дао и 72 милиона евра за Пројекат за аутопут Београд – Нови Сад и мост Бешка (2005).
Путеви Србије су узели ЕИБ кредит од 33 милиона евра за Пројекат рехабилитације путева и мостова – Б2 (2007) и још 33 милиона исте године за мост Газела.
ЕИБ је дао и кредит од 60 милиона евра за наставак градње обилазнице око Београда (2007) и још 40 милиона евра за Сектор Б обилазнице (2010).
„Трошак ангажовања средстава не плаћамо, јер их у периоду од августа 2011. до јуна 2012. године нисмо повукли будући да нам је тако наредило Министарство финансија”, наводи се у информацији из прес службе Путева Србије достављеној Танјугу.
Оставите коментар на Кредити ЈП „Путеви Србије“
Copyright © Цеопом Истина 2013-2023. Сва права задржана.