Oboreni-malezijski-Boing-777-12ХАГ – Пад авиона малезијске авиокомпаније над источном Украјином у јулу вероватно је резултат „вишеструких погодака високоенергетским објектима изван летелице” због чега се распао у ваздуху, саопштио је данас Холандски одбор за безбедност који предводи истрагу о рушењу тог авиона.

„Нема индиција да је пад МХ17 изазван техничким кваром или потезима посаде. Преглед олупине на терену указује на то да је авион поцепан на комаде током лета”, наводи се у данас објављеном прелиминарном извештају Холандског одбора за безбедност, који координише међународни истражитељски тим, јавиле су агенције.

Америчка агенција Асошиејтед прес наводи да Холандски одбор за безбедност није саопштио да је „боинг 777” оборен ракетом, али да резултати истраге „изгледа указују на тај закључак”.

У данас објављеном извештају се не каже ко би могао бити одговоран за пад авиона, додаје АП.

У међувремену, премијер самопрограшене Доњецке Републике Александар Захарченко изјавио је данас да проруски активисти на истоку Украјине немају војну опрему којом би се могао оборити путнички авион, преноси Ројтерс.

„Могу само да кажем једно: ми једноставно немамо (војну) опрему која би могла да обори путнички ‘боинг’, укључујући и тај малезијски авион”, рекао је он, а пренео Интерфакс.

До сада је идентификовано 193 жртава из „боинга 777” са лета МХ17 „Малезијан ерлајнса” који се 17. јула срушио изнад источне Украјине док је летео из Амстердама ка Куала Лумпуру, при чему је погинуло свих 298 путника и чланова посаде, од којих су 196 били Холанђани.

Истражитељи су закљуцке о узроцима пада авиона донели на основу информација из црних кутија авиона, фотографија и видео снимка с лица места, као и информација добијених од украјинске контроле ваздушног саобраћаја, наводи АФП.

Међутим, холандски истражитељи нису били у могућности да обиђу место несреће у региону Доњецка због оружаних борби између проруских активиста и украјинских снага, па су се ослонили на информације украјинског стручњака са лица места.

Према извештају на 34 стране, сви подаци сакупљени из рекордера из пилотске кабине и рекордера лета, као и подаци добијени од контроле ваздушног саобраћаја, указују на то да се лет авиона нормално одвијао све до 13:20 сати по средњоевропском времену када је изненада нестао са радара, преноси Итар-Тас с.

У извештају се, такође, наводи да засад није могуће детаљно испитати олупину пошто је истрага још у току, али да бројне фотографије и снимци показују да се на остацима авиона на многим местима виде рупе.

„Начин на који су оштећени труп авиона и пилотска кабина у складу је са оштећењем какво се може очекивати од великог броја високоенергетских објеката који су са спољне стране продрли у авион”, прецизира се у документу.

Вероватно је, како се објашњава, оштећење резултирало губитком структуралног интегритета летелице, што је довело до распада током лета, а то објашњава и нагли прекид регистровања података, истовремени губитак контакта са контролом ваздушног саобраћаја и нестанак авиона са радара.

Председник Холандског одбора за безбедност Тјибе Јоустра рекао је да су закључци који су изложени у данас објављеном извештају прелиминарни, а да ће коначни извештај о истрази бити објављен средином јула идуће године, годину дана након пада авиона.

Холандски одбор за безбедност координише истрагу о трагедији почев од 23. јула на основу споразума са Кијевом, а група међународних истражитеља састоји се од стручњака из Аустралије, Малезије, Холандије, САД, Русије и Украјине.

Главни циљ тима је да утврди узроке пада авиона и изнесе препоруке за безбедност летова убудуће, при чему нема права да икога оптужује нити да позива на одговорност за трагедију, подсећа руска агенција.

Истовремено, Холандски одбор за безбедност настоји да одговори на два питања: зашто је авион ишао баш том трасом и зашто листа путника није била доступна после несреће, а одговори ће највероватније бити познати до објављивања коначног извештаја.

Малезијски премијер Наџиб Разак поздравио је извештај рекавши у писаном саопштењу да кључни закључак извештаја „води ка снажној сумњи да је авион оборен ракетом земља-ваздух МХ17, али је потребна даља истрага да бисмо били сигурни у то”, преноси АП.

Несрећа авиона с лета МХ17 над источном Украјином, друга је трагедија компаније „Малезијан ерлајнс” после мистериозног нестанка авиона на лету МХ370 у марту ове године.


Извор: Танјуг

Оставите коментар

Оставите коментар на Неозбиљан извештај о паду малезијског авиона

* Обавезна поља