Очевидац случаја обарања малезијског Боинга појавио се пре неколико дана у редакцији Комсомолскаје правде и изнео своје детаље тог догађаја. Овај сведок чије је име засад у тајности, глас измењен у режији, а лик на видеу снимљен са леђа и замућен, својим је сведочењем побио све оптужбе против снага Доњецке Народне Републике и објаснио тиме загонетно понашање западних експерата.
Сведок је сам дошао у редакцију „Комсомолске правде“, његове су исправе проверене и редакција и уредништво су утврдили да није глумац ни лажни сведок. Подаци о њему се крију јер је његова родбина и он се боји освете и уцене. Портал Восток.рс је превео разговор са њим и пренео транскрипт тог разговора практично у целости. Његове речи можете испратити и на видео снимку уколико разумете руски језик.
Где сте се налазили 17. јула 2014. године, на дан када је срушен малезијски „боинг“?
♦ Био сам на територији Украјине, у граду Дњепропетровску, село Авиаторскоје. То је обичан аеродром. Ту је тада била база за ловце и хеликоптере. Авиони су редовно летели и бомбардовали, јуришни бомбардери Су-25 су бомбардовали Доњецк и Луганск. То је дуго трајало.
Да ли су авиони летели сваки дан?
♦ Сваки дан.
Зашто мислите да су ти авиони могли имати везе са падом „боинга“?
♦ Из неколико разлога. Од осам авиона у бази, само два су с ракетама ваздух-ваздух. Оне су биле прикачене.
Зашто? Јесу ли у току биле неке авионске борбе у ваздуху?
♦ Не, на авионе су ракете биле прикачене ради одбране у ваздуху. За сваки случај. Углавном је ту била муниција за циљеве на земљи. Ракете и бомбе.
Кажите нам о 17. јулу.
♦ Редовно су летели авиони. Од јутра су цео дан летели. У другој половини дана, неких сат времена пре обарања Боинга, узлетела су три јуришна бомбардера. Не сећам се баш тачно када. Један од авиона био је са тим ракетама. То је био Су-25.
Јесте ли то лично видели?
♦ Да.
Са које тачке сте то посматрали?
♦ На територији, не могу прецизирати.
Да ли сте били у могућности да конкретно видите шта се качи на авион? Јесте ли могли побркати ракете „ваздух-ваздух“ и „ваздух-земља“?
♦ Не, нисам могао да их побркам. Разликују се по величини, боји и по крилима. Са главом за навођење. Уопште није тешко распознати их. Углавном, после краћег времена, вратио се само један авион, два су била оборена. Негде на истоку Украјине, тако ми је речено. Вратио се само авион на који су биле накачене те ракете.
Али се вратио без ракета?
♦ Без ракета. Пилот је био веома уплашен.
Да ли познајете тог пилота, јесте ли га видели?
♦ Да.
А можете ли рећи како се он зове?
♦ Презива се Волошин.
Је ли он сам био у авиону?
♦ Да. Авион је био предвиђен за једну особу.
А знате ли његово име?
♦ Владислав, тако нешто. Не знам тачно. Капетан је.
Капетан Волошин се вратио. И?
♦ Вратио се без муниције.
Није било ракета?
♦ Није.
Реците нам, Александре, авион се вратио са задатка, ви још не знате за пад „боинга“, али због нечега вас је изненадило што нема ракета „ваздух-ваздух“. Зашто?
♦ Те ракете „ваздух-ваздух“ не спадају у основну муницију. Њих каче на посебну команду. Увек се водило рачуна да се авиони са тим ракетама не шаљу у ваздух. Јер се та ракета не сме тек тако носати са собом по ваздуху. Тај авион може да носи само две такве ракете. Пре се никада нису користиле. Биле су до тада избачене из употребе. Али буквално седам дана пре тог случаја (пада Боинга), употреба тих ракета је продужена на одређено време. И опет су враћене у наоружање. Годинама се нису користиле.
А зашто?
♦ Провеле су у ваздуху предвиђени дозвољени број сати лета. Старе су, још совјетске производње. Али, ето, по привременој команди, продужен им је рок трајања.
И тог дана су окачене на авион?
♦ Све време су биле окачене на те авионе.
Али нису летели?
♦ Трудили су се да их не шаљу често у ваздух, јер сваки пут тиме повећавају број сати лета. Али тог дана је авион летео.
И вратио се без њих?
♦ Да. Помало знам тог пилота… (сасвим је могуће да је, када су оборили она два авиона на његове очи) да је одреаговао уплашено и неадекватно. Могао је од престрављености или у циљу освете да испали ракете на „боинг“. Можда је мислио да је то неки други војни авион.
Јесу ли то биле пратеће ракете?
♦ Да.
Када их је испалио, оне су почеле да траже мету?
♦ Не. Пилот сам фиксира мету. Онда испаљује ракету и она лети ка мети.
Да ли је пилот могао тим ракетама да гађа мете на земљи?
♦ То је бесмислено.
Чега се још сећате од тог дана? Шта је причао пилот?
♦ Када су га изводили из авиона рекао је: „Погрешан авион“. И увече је рекао, кад га је један пилот питао: „А шта с оним авионом?“, а он, Волошин, је одговорио: „Авион се задесио у погрешно време на погрешном месту“.
Је ли тај пилот већ дуго служио тамо? Колико је стар?
♦ Волошин има око 30 година. Његова јединица је базирана у Николајеву. У Дњепропетровску су по команди. Уочи тога су били послати у Чугујев код Харкова. И све то време су бомбардовали Доњецк и Луганск. И, према информацијама од једног човека који служи у николајевској јединици, настављају то да раде и даље.
Пилоти су имали доста борбеног искуства?
♦ Ти што су били тамо имају стажа. Николајевска јединица је чак једне године, мислим 2013., била најбоља јединица у Украјини.
Да ли су пилоти дискутовали о случају са „боингом“?
♦ Сваки покушај дискусије се у тренутку прекидао. А и пилоти су више разговарали међу собом, они су такви… поносни.
Шта је било са тим пилотом, са капетаном Волошином, пошто су сви сазнали за тај „боинг“?
♦ После свега тога настављени су летови. И пилоти нису мењани све то време. Стално су била иста лица.
Хајде да покушамо да реконструишемо догађаје. Како су могли да теку? Три авиона су полетела на војни задатак. Нашли су се отприлике у зони у којој се налазио „боинг“. Два авиона су оборена. Капетан Волошин се унервозио, уплашио, и можда помислио од „боинга“ да је војни авион?
♦ Могуће. Растојање је било велико, можда просто није могао тачно да види какав је авион у питању.
Са ког растојања се испаљују те ракете?
♦ Мета се може фиксирати са 3-5 километара удаљености.
А колика је разлика у брзинама војног авиона и боинга?
♦ Како год, брзина ракете је поприлично велика. Веома брза ракета.
Дакле стигла би у сваком случају? А висина?
♦ Он може на својој максималној висини – на 7 хиљада метара – без проблема да фиксира мету.
Може ли да испали и увис?
♦ Да. Авион може просто да упери нос увис и без икаквих потешкоћа да фиксира мету и испали ракету. Домет те ракете је више од 10 километара.
Шема обарања „боинга“ према подацима са руских радара Фото: мил.ру
На ком растојању од мете та ракета експлодира? Може ли да улети у корпус па да експлодира?
♦ Зависи од модификације. Може и у корпусу, а може и на растојању од 500 метара.
Ми смо радили на месту катастрофе и приметили смо да су ударци од гелера на корпусу авиона веома згуснути. Чини се да је експлодирала буквално два метра од Боинга.
♦ Има и таква ракета. Принцип касете – ракета експлодира, излећу гелери, а онда удара и бојева глава ракете.
Украјина је објављивала да тог дана није било војних летова. Проверавали смо разне изворе о обореним авионима, Украјина свуда пориче да су њени војни авиони летели тога дана.
♦ Знам за то. Украјина је такође изјавила да су та два авиона оборена 16. а не 17. јула. А датуми су се мењали, и не једном. Али летови су заправо били свакодневни. Сам сам то видео. Чак и за време примирја било је летова, истина, ређе.
Какво је наоружање било на авионима на вашем аеродрому? Да ли су употребљаване фосфорне бомбе, запаљиве смесе? На земљи их је украјинска артиљерија активно употребљавала.
♦ Фосфорне нисам виђао. Али су коришћене термобарске бомбе.
Јесу ли оне забрањене?
♦ Да. Бомба је била намењена за Авганистан. Забранили су је и до краја нису користили. Забрањена је неком конвенцијом, не могу да се сетим, не знам. Та бомба није хумана, запаљује све редом. Од ње све сагори.
Они су их качили и употребљавали за време војних операција?
♦ Да. Било је и забрањених касетних бомби. Авијацијска касетна бомба, у зависности од величине, може да разнесе мету велике површине. За стадион је довољна једна бомба. И то у потпуности, за целу површину од два хектара.
Зашто су употребљавали такво оружје?
♦ Они су само извршавали наређења. Чија – не зна се.
Да ли је поента употребе таквог оружја застрашивање?
♦ Максимално уништавање људских ресурса.
Зашто сте прешли у Русију, зашто сте решили да проговорите? Зашто, на крају крајева, нико није раније сазнао за ово? Зар сте ви једини очевидац!?
♦ Сви страхују од СБУ (служба безбедности Украјине) и националне гарде. Људе могу да пребију за сваку неопрезну реч, да ухапсе због најмање сумње да симпатишу Русију или народну војску. А ја сам од почетка био против те „антитерористичке операције“. Не слажем се са политиком украјинске државе. Грађански рат – то не ваља. Није нормално убијати своје људе. И некакво учешће узимати у томе, или не узимати, него бити изван Украјине и бити присталица тога, са тим се исконски не слажем!
Оставите коментар на Сведок о обарању малезијског Боинга (видео)
Copyright © Цеопом Истина 2013-2024. Сва права задржана.