БЕОГРАД – Да најновије мере владе, које се тичу промене радног времена у јавном сектору и коришћења службених аутомобила, неће спасти наше јавне финансије сагласни су и власт и њени критичари.
То што ће убудуће бити ограничено коришћење службених возила, која нас коштају 50 милиона евра годишње, не значи да ће баш сав тај новац остати у буџету Србије. Јер, како је новинарима на Празник рада рекао Ивица Дачић, потпредседник владе и министар спољних послова, тек треба направити евиденцију и прецизне критеријуме о томе ко има право да користи службени аутомобил и на који начин.
И Александар Вучић, председник Владе Србије, у интервјуу РТС-у рекао је да ове мере неће „епохално решити наше проблеме, али да показују поштовање према грађанима”.
– То је једно од решења које показује поштен, коректан, озбиљан и одговоран однос према народном новцу. Та мера подразумева да само најмањи број државних функционера по сили закона има право на службено возило, сви остали морају да упуте допис и да се на њега у писменој форми одговори – рекао је Вучић.
Конкретно, Влада Србије је на седници одржаној првог маја усвојила Уредбу о начину коришћења службених возила у својини Републике Србије, којом је прописано да право на службено возило високе класе на сталном коришћењу имају само председник Републике, председник Народне скупштине, председник и потпредседници владе, председник Уставног суда и председник Врховног касационог суда.
То, заправо, не значи да ће без аутомобила остати сви остали, међу којима су и министри или градоначелници, већ да ће они уколико им влада то одобри возити нешто „лошије” четвороточкаше. Али, према најавама из Владе Србије, без аутомобила ће остати већи број службеника, од којих су неки снимљени како тим аутима превозе личне ствари, па чак и поврће…
Према подацима ревизора, у Србији има 31.000 службених аутомобила. Како је раније рекао Ивица Дачић, најмање возила има у Генералном секретаријату владе, свега неколико стотина, док се неколико десетина хиљада налази по разним министарствима, предузећима и јавним установама.
Овдашњу јавност је можда и више заинтересовала друга одлука коју је Влада Србије донела истог дана, а реч је о томе да у министарствима, посебним организацијама и службама владе, Републичком јавном правобранилаштву и јавним агенцијама радно време почиње у 7.30 часова и завршава се у 15.30.
– Ова одлука је донета с циљем постизања боље и ефикасније организације радног времена – наведено је у саопштењу владине Канцеларије за сарадњу са медијима.
Оно што су представници опозиције и критичари ових мера замерили оваквој одлуци, нарочито на друштвеним мрежама, јесте да је много битније да се ради осам часова, а не да ли ће радни дан почети у пола осам или у осам. Синдикати, међутим, немају ништа против ових измена, већ се спремају да незадовољство покажу када плате у јавном сектору буду умањене за десет одсто.
Тако је Љубисав Орбовић, председник највећег синдиката у земљи, Савеза самосталних синдиката Србије, рекао да ће синдикати пружити отпор смањењу плата, али да се неће бунити због померања радног времена. Председник полицијског синдиката Вељко Мијаиловић рекао је за Танјуг да „не жели да се меша у ствари које доноси послодавац, односно влада, а да је за представнике тог синдиката најважнији професионализам”.
– Сама промена радног времена није кључна ствар јер постоје људи који раде цео дан, а не дају конкретне резултате – рекао је Мијаиловић за Танјуг.
Јасно је да су ове две уредбе само козметичке измене у поређењу са оним што је најављено. Знатно већи изазови ће доћи када се буде кренуло у смањивање плата у јавном сектору, измене закона о раду и веома извесном гашењу многих предузећа у реструктурирању.
Оставите коментар на Где ће влада паркирати 31.000 аутомобила
Copyright © Цеопом Истина 2013-2024. Сва права задржана.