emir_kusturica_textНеколико типова који представљају бошњачку елиту Андрићград називају Дизнилендом! То ме није погађало док нисам открио једну важну ствар. Уз Дизниленд се све чешће спомиње и геноцид! Мики Маус, Шиља, Индијана Џонс и Геноцид! Ништа ми није јасно! Све се то дешава док траје неформална политичка акција немачких амбасадора у Републици Српској и Србији! Они нашим властима постављају питање зашто се не подижу споменици палим борцима Немачке у Другом светском рату. То значи Хитлеровим војницима! Кажу, прошло је много времена и није више важно ко је за кога ратовао! Да ли можда дипломате знају да ће бити новог ратовања и како ће бити важно ко ће за кога ратовати у будућности? Сибир је у два наврата требало да буде освојен, можда рачунају да ће трећи пут успети! Или је све једноставније и ја само не разумем бригу западног човека према остатку човечанства? Не знам! Извесно је да почиње ревизија Другог светског рата? Дневне новине „Тагешпигел”и „Франкфуртер алгејмане цајтунг”спомињу Андрићев институт због нашег инсистирања на Фишеровој теорији по којој Немачка сноси одговорност за почетак Првог светског рата! Називају нас националистима! Текстописци у овим листовима су, најчешће, секуларно оријентисани Бошњаци из Сарајева.

Председник Исламске заједнице Вишеград Билал Мемишевић још давно је потврдио „Политици” да на полуострву између Дрине и Вишеграда, где је изграђен Андрићград, није било убистава у последњем рату! Часне судије из Хага нам нису јавиле да је ту било геноцида, а на топографској карти Вишеграда Билал је маркирао фломастером где су се, у овом граду, десила убиства над муслиманским живљем. Дакле, сведок је потврдио да није било онога о чему је писао „Франкфуртер алгемајне цајтунг” и који тврди да је тај град круна геноцида. Чланак у „Франкфуртеру” је потписала Лина Музур, иначе Муслиманка секуларне оријентације. Убрзо после њеног писања десио се немио догађај са овим новинама. Њихов новинар је признао да је за новац стављао потпис под текстове које је писала ЦИА! Не сумњам да је Лина Музур писала из уверења за „Франкфуртер”! Ствар је у томе што геноцид који она спомиње није евидентиран! Њене идеје немају везе са истином са терена јер вишеградска убиства ни у једном процесу нису третирана као геноцидне радње!

Да бих схватио зашто неки Бошњаци припадници мушког и женског интелектуалног корпуса везују Дизниленд за Андрићград (они кажу „изграђен као круна геноцида”) проверио сам ствар на лицу места. Упртим унука Јанка на леђа, жену за руку и правац Дизниленд-Париз! У Дизниленду је све исто као и када сам тамо био први пут! То је живи споменик америчком сну, тријумфални израз идеологије забаве која је освојила свет, ода карневалској империјалној визији живота! Марширају Шиља и Мики главном улицом, мажореткиње ступају за њима док одзвања ђинђербел, ђинђербел, танана… Нигде нема трагова геноцидних радњи! Чак има једна секција која најлепше говори о Индијанцима, предивно сређена, читаве стене донесене из Охаја, све елегантно као у филму Џона Форда. Уопште нема трагова било каквог геноцида и што је најважније никаква сличност са Андрићградом! Нисам приметио Факултет лепих уметности, нема студентских домова, нигде научних института, управних зграда, општина, позоришта, модерног биоскопског мултиплекса, нема ничега што налазимо у Андрићграду!

Андрићев Институт и његово Одељење за историју започели су рад изношењем позитивних историјских истина у вези са узроцима почетка Првог светског рата. Нашим издањима претходило је неколико равизионистичких књига које су се појавиле у Канади, Енглеској и Аустралији. Књиге су опет окривиле Србију за Први светски рат. Историјске свеске Одељења за историју Андрићевог Института, штампане нове књиге, бројне ТВ емисије говоре о чињеницама и развоју догађаја који су условили почетак Првог светског рата. Реч геноцид „Франкфуртер алгемајне цајтунг” кроз текст Лине Музур доводи у везу са пројектом Андрићграда чији је циљ управо да спречи покоље и примитивизам, атавистичке и рушилачке нагоне у свим народима, али и смањи утицај оних који су редовно споља инспирисали наше убице да делују! Па ваљда Немци знају шта је прави геноцид! Још боље знају шта је Дизниленд!

Најгласнији борац против просветне и културне функције Андрићграда је морално инсуфицијентни Сидран (тако га назива један сарајевски хегелијанац) који не документује геноцид о коме тако често говори него га истиче као опште место, маше с њим и срозава га као и властити живот. Овај духовни бескућник сугерише да се Република Српска огради као Аушвиц и да се Андрићград претвори у музеј! Нисам сигуран да би то било паметно. Не само због тога што знамо како је пропао Земаљски музеј у Сарајеву. Највише због осветничке реторике која траје већ двадесет година, и која као да призива стварност коју сугерише наслов филма Живојина Павловића „Довиђења у следећем рату!”

Интелектуалци из бошњачког корпуса виде будућност боље од мене. Они као да предвиђају како би и Дизниленд ускоро могао да уђе у фазу реформи. Као што реформишу државе, тако хоће да реформишу и нас децу чији очеви су се борили против нациста! Зато ми је тешко да им поверујем када ме називају фашистом пошто крв није вода. Мој отац није био на Источном фронту и није се борио на страни нациста. Тамо су биле усташе и Ханџар дивизија, заправо дедови ових који у Андрићграду виде геноцид. Ако данас амнестирамо војнике Вермахта да ли ћемо дочекати да их једног дана прихвати реформисани Дизниленд? Биће то рекламна кампања за неки већ проваљени бренд. „Нису то били лоши војници, а изгледали су убедљиво. Уосталом, носе шлем истог облика као данашњи НАТО војници.” У том случају, за почетак, биће довољно да им се у Дизниленду понуди гостопримство у кући страве и ужаса. Заједно са фирером? Све зависи од развоја ситуације на терену. Да ли бошњачки интелектуалци верују да ће НАТО овај пут стићи до Сибира па ће после оних 22 милиона Руса, који су погинули борећи се у Другом светском рату с нацистима, усташама и Ханџар дивизијом, постхумно прогласити нацистима? Ако се то деси верују ли да ће Хитлера гледати у Дизниленду као саобраћајца који усмерава Шиљу и Мики Мауса и води госте да им покаже стене из Охаја и место где живе преостали Индијанци?


Извор: Политика

Коментари

Један коментар на Кад ја пођох у Дизниленд …

Оставите коментар

Оставите коментар на Кад ја пођох у Дизниленд …

* Обавезна поља