Војска Србије и Министарство одбране имају одговоре на сва питања осим на једно: ко је крив за несрећу?
Након саопштења Војске о паду хеликоптера у којем је погинуло седам особа јавности је остало да се пита само једно – ко је крив?
Како су јуче на конференцији за штампу у Дому војске саопштили надлежни, хеликоптер је био исправан, имао је одличну опрему и прошао је све провере.
Што се тиче пилота и техничара, они су били ветерани који су иза себе имали небројено сати лета, али и који су учествовали у херојским подвизима током акција спасавања у Обреновцу и Фекетићу.
У Војсци кажу да су страдали пилоти били најбоље што су имали у својим редовима и да су шансе да је до пада дошло њиховом грешком готово мизерне. На питање да ли су то можда били метеоролошки услови који су прексиноћ били крајње неповољни, старешине су рекле да „јесу били сложени временски услови, али да се у таквим ситуацијама са овим хеликоптером и посадом то могло превазићи“.
1. Хеликоптер остао без горива
У јавности се спекулише како је хеликоптер остао без горива и да је то разлог зашто није експлодирао приликом пада. Како за „Блиц“ кажу спасиоци, летелица је изгледала попут „лименке“ и три тела су испала из ње приликом пада. Иако је екипа „Блица“ покушала на јучерашњој конференцији да постави питање о гориву, то нам није допуштено и одговор нисмо добили.
2 Лоши временски услови у Београду
Уколико је истина да је хеликоптер био у потпуности исправан, као један од главних криваца наводе се лоши временски услови у којима пилоти нису могли да се снађу, па је тако дошло до пада летелице. Познато је, међутим, да је ова посада хеликоптера учествовала и у екстремнијим акцијама, где су временски услови такође били подједнако катастрофални.
3. Отказала опрема на летелици
Иако се то у самом старту јучерашње конференције децидно одбацило, постоји сумња да је у неком тренутку отказала опрема на хеликоптеру. Војни аналитичари упозоравају да се у опрему не само овог хеликоптера већ и осталих у власништву Војске Србије, одавно нису улагале „озбиљније“ паре и да је квар могао довести до ове велике трагедије.
Формиране су две комисије које треба да утврде зашто је до несреће дошло, ко је одговоран, као и узроке техничке природе. Начелник Генералштаба Љубиша Диковић рекао је да је рок за извештај комисије која треба да утврди одговорност 18. март, док је техничкој комисији дат рок до 30. марта.
Нелогичности
Зашто Војска није тражила помоћ цивилних служби
У случајевима када цивилне летелице имају проблем приликом слетања или било какав квар, они о томе обавештавају Контролу лета која, сходно ситуацији, упућује ургентни позив цивилним службама за спасавање. Међутим, иако је посада хеликоптера покушала чак два пута безуспешно да слети, нико из Војске није упутио превентивни ургентни позив.
– Хеликоптер смо пронашли тако што смо позвали све стручне службе у помоћ и узели смо цивилну радарску слику од Аеродромске контроле лета. То смо упоредили са сигналом мобилних телефона које су погинули имали код себе и на тај начин смо лоцирали место пада – каже за „Блиц“ извор близак ваздухопловним властима.
Наш саговорник напомиње да се помоћ од спасилачких екипа није тражила све до тренутка пада.
Зашто се уопште летело под лошим условима
Прексиноћ су због лоше видљивости, у исто време док је трајала агонија са хеликоптером, три авиона „Ер Србија“ која су летела из Милана, Цириха и Брисела за Београд преусмерена на аеродром у Темишвару.
Поставља се питање како је могла бити донета одлука да хеликоптер полети услед тако лоших метеоролошких прилика.
– Не могу да верујем да је неко упутио хеликоптер под таквим временским условима. Након истраге сазнаћемо околности, никад немате само један узрок који доводи до несреће. Мислим да ће ово да прерасте у једну озбиљну аферу – каже за „Блиц“ војни аналитичар Александар Радић.
У изворима блиским војном ваздухопловству незванично се може чути да је хеликоптер полетео мимо правила с циљем да ипак живот бебе пошто-пото буде спасен.
Генерали о несрећи
Поводом пада хеликоптера Војске Србије „Ми-17“, који је ангажован у акцији спасавања бебе из Новог Пазара, Министарство одбране је формирало комисију која ће утврдити одговорност за несрећу и погибију шесторо људи и бебе.
Предраг Бандић, командант 204. ваздухопловне бригаде: Није могло у Крагујевац
На питање „Блица“ зашто се хеликоптер није упутио ка Крагујевцу уместо ка Београду, Бандић је рекао да за то није било услова. „Нису ме убедили у њиховом Клиничком центру да постоје услови да слети тамо. Остало је још кисеоника у инкубатору за бебу, за више од сат времена, што је било сасвим довољно да се стигне до Београда“, рекао је он.
Љубиша Диковић, начелник Генералштаба ВС: Осећам личну одговорност
„Одговорност осећам и ја и сви моји сарадници, не делимо је, свако је одговоран за свој део, колико ко утврдиће надлежни органи и са тим ћете бити упознати. Не може човек бити неодговоран за рад организације ако је на њеном челу и за рад сваког појединца који је чини. Осећам своју одговорност, она ће бити расправљена“, рекао је Диковић.
Мирослав Зечевић, командант 890. хеликоптерске ескадриле: Хеликоптер је био исправан
„Ми-17 је био један од најисправнијих хеликоптера у нашем ваздухопловству. Потпуно је опремљен свим навигацијским средствима, метеоролошким радаром, системима за инструментално прилажење и свим потребним елементима за извршење лета. Хеликоптер је био апсолутно исправан када је био издат задатак за полетање“, рекао је Зечевић и додао да су пилоти били најбоље што Војска има.
Ранко Живак, командант ваздухопловства: Побољшали смо безбедност
„У последњих 10 година учињено је доста да се побољша безбедност летења и хеликоптер Ми-17 био је у самом врху по безбедности у Војсци Србије. Последњи удес хеликоптера тог типа догодио се 1996. године, а техника на том типу летелице отказивала је у просеку на 290 сати лета, што је изузетно добар резултат“, рекао је Живак.
Оставите коментар на Три теорије о паду хеликоптера и нелогичности
Copyright © Цеопом Истина 2013-2023. Сва права задржана.