dinkic-fijatБЕОГРАД – Поводом вести о скорашњем затварању Фиата из Крагујевца и пресељењу производње у Бразил распитали смо се колико су велика дуговања и обавезе фабрике из Крагујевца и дошли смо до готово невероватних података. Укупне обавезе „ФИАТ“ Србија тренутно су веће од 1.3 милијарде евра и то према подацима самог Фиата!

Многи у Србији и даље верују да ФИАТ извози из Србије и да је један од највећих српских извозника али је права истина заправо много другачија. ФИАТ у Србији ради само дораду што се у принципу своди само на монтажу и лакирање. Ти послови дораде су заправо веома јефтини послови док су сви делови, опрема, знање и технологија увезени. Када се погледа и прерачуна оно што ФИАТ увози и извози резултат извоза је миноран.

ФИАТ у Србији у ствари искоришћава само веома јефтину радну снагу и бесплатну инфраструктуру коју је добио од Републике Србије. ФИАТ од Србије добија јефтину струју, огромне субвенције за плате запослених радника, које по раднику достижу и читавих 15.000 евра. Потраживања Републике Србије према ФИАТ-у у овој 2014. години износе преко 2.4 милијарде динара што говори да су српски порески обвезници ти који финансирају ову италијанску мултинационалну компанију.

Италијани иначе преко надуваних трошкова и плаћања консалтинг услуга извлаче огроман новац из фирме.

Губици Републике Србије по склопљеном ФИАТ аутомобилу у Крагујевцу мере се хиљадама евра. Када ФИАТ коначно одлучи да се повуче из Србије а тај дан према свим наговештајима није далеко, држави Србији оставиће преко милијарду евра дугова који ће опет бити претворени у јавни дуг тако да ће грађани Србије поново плаћати катастрофалне грешке политичара.

Да ли вам је сада јасније зашто се крије уговор који је Република Србија склопила са ФИАТ-ом и зашто је исти проглашен за тајну?


Извор: Србија данас

Оставите коментар

Оставите коментар на Уместо Фиата остају дугови

* Обавезна поља