МОСКВА — После јучерашње авионске несреће, за многе је енигма због чега је један путнички авион летео баш изнад зоне борбених дејстава на истоку Украјине.
Познато је да је регион око Доњецка и Луганска већ дуже време поприште жестоких сукоба између украјинских и проруских снага.
Упркос борбама на терену и очигледном ризику за летелице, авион компаније „Малезијан ерлајнс“ летео је тачно изнад ратне зоне када га је, очигледно, оборила софистицирана ракета испаљена из лансера „Бук“.
„Сада се постављају бројна питања, као што су – зашто је авион летео баш изнад ове области, да ли је био на правој путањи. Реч је о ратној зони где се испаљују ракете, дакле зашто је летео баш туда“, каже блогер Нил Кларк за Раша тудеј.
Након трагедије, бројне авио-компаније су прогласиле Украјину зоном у коју неће летети, али се све до јуче рута преко Доњецког региона сматрала сигурном за цивилну авијацију.
Прошле недеље Украјина је затворила ваздушни простор на истоку за цивилни саобраћај до висине 7.900 метара, али је МХ17 летео на 10.600 метара.
Проруске снаге користе релативно једноставне ракете попут ракете земља-ваздух домета 3.500 метара за циљеве у ваздуху, због чега су очигледно авио-компаније и украјинска контрола цивилне авијације дозвољавале авионима на великим висинама летове изнад забрањене зоне.
„Малежијен ерлајнс’ је користио ову руту годинама и увек је била сигурна. Чак 15 од 16 азијско-пацифичких авио-компанија а и неке из Европе лете том трасом“, рекао је малезијски министар саобраћаја Лиов Тијонг Лаи на конференцији за штампу додавши да „није било инструкција у последњи час да се промени путања лета.
Авиони су имали довољно разлога да лете преко Украјине јер је то најкраћи пут између европских земаља и великих градова на југоистоку Азије, а краћа путања значи мањи утрошак горива и већи профит за компаније.
На стотине путничких авиона дневно летело је преко Украјине пре ескалације конфликта, и саобраћај је био прилично интензиван све до јучерашње трагедије.
Оно што је необично када је реч о МХ17 јесте да се кобан лет разликовао од уобичајене руте преко Украјине.
Према подацима са сајта flightaware.com који прати цивилни ваздухопловни саобраћај, јучерашњи лет МХ17 одступио је за око 200 километара северно од путање коју је боинг 777 „Малезијен ерлајнс“ користио претходних дана – тако да се авион нашао тачно изнад ратне зоне Доњецког региона.
За сада, међутим, не постоји званично објашњење о неуобичајеној путањи лета.
Али постоје спекулације да је и спорење Русије и Украјине око ваздушног простора изнад Крима можда одиграло улогу. Међународна организација за цивилну авијацију сматра тај простор украјинском одговорношћу, док то Русија оспорава.
Већина авио-компанија због сукоба избегава летење изнад Крима, а ни „Малезијен ерлајнс“ није изузетак.
Летови МХ17 су обично ишли преко Азовског мора северозападно од Крима или преко Црног мора на север.
Уколико авион није могао да лети преко Азовског мора из неког разлога у четвртак, могуће је да му је украјинска агенција за контролу саобраћаја саветовала да скрене са руте на север, пише Раша тудеј.
Оставите коментар на Зашто је авион летео у ратној зони?
Copyright © Цеопом Истина 2013-2023. Сва права задржана.