МАРСЕЈ – Копилот у авиону „Џерманвингса”, који се пред два дана срушио у француским Алпима, намеравао је да обори обори авион, тврди државни тужилац Марсеја Брис Робен.
Он је идентификовао копилота као Андреаса Лубица, немачког држављанина, који нема никакав досије који би указивао на повезаност са тероризмом.
Након што је пилот напустио кокпит, копилот је одбио да му отвори врата.
Бечки „Курир”: Ербас „Џерманвингса” био оштећен у Бечу
БЕЧ – Авион немачке нискобуџетне компаније „Џерманвингс”, који је пао у француским Алпима, био је оштећен прошле недеље на бечком аеродрому Швехат, тврди бечки дневник „Курир”.
Лист на свом порталу, позивајући се на портпарола Луфтханзе, наводи да је, након оштећења приликом обављања послова пристајања и искрцавања путника и робе, било потребно на авиону променити један релеј за управљање.
„Курир” указује да је 17.марта, у 19.16 часова, са авиона отклоњено снабдевање струјом са копна без да се претходно прекине доток струје ка авиону.
Услед тога дошло је до оштећења релеја, који је замељен.
Потом је, уз укључене моторе, обављено тестирање, које је прошло без проблема.
Пилот аустријске компаније и шеф савета особља АУА Карл Минхард објаснио је да тако нешто може увек да се деси.
Он је казао да се и њему тако нешто већ десило и да није имало никакве последице.
Ербус А320 са ознаком D-AIPX је прошле недеље у више наврата летео на линији Беч-Дизелдорф-Беч.
Један пилот није био у кокпиту када је авион пао
ПАРИЗ – Снимци разговора у кокпиту немачког авиона који се у уторак срушио у Алпима показују да је један од пилота напустио кокпит и да није могао да се врати пре пада авиона у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде, пише „Њујорк тајмс”.
На основу снимака разговора се не може закључити зашто је пилот напустио кокпит нити зашто није могао поново да уђе у кокпит док се авион кретао ка француским Алпима.
Истражитељи проучавају снимак разговора на једној од црних кутија, док се наставља потрага за другом црном кутијом.
„Пилот који се налази изван кокпита куца на врата, али нема одговора. Затим јаче лупа на врата и нема одговора. Затим се чује како покушава да развали врата”, изјавио је неименовани истражитељ за „Њујорк тајмс”.
Авион је припадао „Џерманвингсу”, нискобуџетној компанији „Луфтханзе” чији је портпарол изјавио да је та компанија упозната са причом „Њујорк тајмса”.
„Ми од власти нисмо добили потврду овог извештаја и тражимо додатне информације. Нећемо учествовати у спекулисању о узроцима несреће”, рекао је портпарол „Луфтханзе”.
Француски биро који води истраге о авионским несрећама БЕА раније је саопштио да је прерано да се доносе закључци о узроцима пада авиона.
„Тек смо успели да издвојимо употребљиве аудио податке. Још нисмо проучили и установили тачно време када су направљени звуци и речи који се чују на овом фајлу”, казао је директор БЕА Реми Жути.
„Њујорк тајмс” се позива на високог војног званичника из истраге који каже да се на аудио снимку из кокпита чује „опуштени” разговор међу пилотима на почетку лета. Затим се чује како један од пилота напушта кокпит.
„Још не знамо зашто је један од њих изашао из кокпита. Али сигурно је да је на крају лета пилот у кокпиту сам и да не отвара врата”, рекао је овај званичник.
Портпарол „Луфтханзе” је казао да се после отмице авиона у САД 11. септембра 2001. године врата кокпита не могу отварати споља.
У несрећи је погинуло 72 Немаца и 51 Шпанац, а међу жртвама су и три Американца, један Мароканац и држављани Велике Британије, Аргентине, Аустралије, Белгије, Колумбије, Данске, Израела, Јапана, Мексика, Ирана и Холандије, саопштил су званичници.
Међутим идентификација би могла потрајати неколико недеља. Тимови полиције и лекара судске медицине истражују место несреће, око 100 километара северно од Нице, на земљи и из хеликоптера, наводи Ројтерс.
„Када дођемо на место несреће очекујемо да пронађемо део трупа авиона. Али овде не видимо ништа”, рекао је пилот Ксавијер Рој који је координатор операције из ваздуха.
Компанија „Џерманвингс” је саопштила да је јуче отказала један лет и да користи 11 авиона других компанија за око 40 летова зато што су неки чланови посаде одбили да лете.
Медији: Врата кокпита имају троструку заштиту
БЕРЛИН– Врата на кокпиту авиону типа А320, као што је био авион „Џерманвингса” који се срушио у француским Алпима, имају три електричне браве и у нормалним условима лета су закључана, пишу немачки медији, поводом сазнања да је један од двојице пилота пре пада напустио кабину и није могао да се врати назад.
Ако неко споља, из авиона, жели да уђе у пилотску кабину, онда посада може мануелним путем да отвори врата, а уколико особе у кокпиту не реагују, онда друго летачко особље, на пример, стјуардеса, може да отвори врата, укуцавањем једне шифре, која има од два до седам знакова, преносе медији.
Шифра се увек програмира пре почетка лета, указују медији, наводећи да, постоји и механички механизам за хитне случајеве у невољи, којим посада може да отвори врата.
Поред тога, постоји и „екстра брава”, за случај да једна од елкетричних не функционише, пише штампа.
Снимци разговора у кокпиту немачког авиона показују да је један од пилота напустио кокпит и да није могао да се врати пре пада авиона у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде, пише „Њујорк тајмс”.
Ники Лауда верује да се пилотима нешто догодило
Бивши возач Формуле 1 и пилот Ники Лауда рекао је да „Џерманвингс” мора одмах да понуди одговор о разлозима пада авиона, па макар и половичан и изјавио да он верује да се пилотима морало нешто догодити.
„Ако два пилота започну спуштање, а да се не јаве контроли лета, онда је то знак да нису били у стању да се јаве”, рекао је Лауда у једној емисији немачке телевизије АРД.
Лауда, бивши власник авио-компаније „Лауда Аир”, чији се авион са 223 путника срушио 1991. године, сматра да је брзи одговор компаније веома важан.
„Први бол је неиздржив и то човек може смањити само ако се породицама што је могуће пре каже-зашто”, рекао је Лауда и нагласио да он велику наду полаже у првог човека „Луфтханзе” Карстена Шпора.
Копилот срушеног авиона имао 630 сати летачког искуства
БЕРЛИН – Копилот авиона „Џерманвингса” који се срушио у јужној Француској, био је на послу у тој компанији од септембра 2013. године и имао иза себе 630 сати летачког искуства, рекла је једна портпаролка „Луфтханзе” на питање агенције АФП, преносе немачки медији данас.
Копилот се школовао у Бремену, у летачкој школи „Луфтханзе”, која је „мајка-фирма” компаније „Џерманвингс”, навела је портпарол.
Капетан лета имао је више од 6. 000 сати летења, наводе немачки медији у извештајима о авиону „Џерманвингса” који се срушио у јужној Француској.
Спасилачке екипе извукле прва тела настрадалих
БЕРЛИН– Спасилачке екипе извукле су прва тела настрадалих у паду авиона немачке компаније „Џерманвингс” на југу Француске у пределу Алпа, јавили су синоћ немачки медији.
„Посмртни остаци настрадалих путника су касно после подне извучени са места несреће”, преносе медији изјаву једног портпарола француске полиције, који је оставио отвореним питање колико је тела извучено са места где се авион срушио.
Наставак извлачења посмртних остатака наставиће се данас, указују медији, наводећи да је у авиону било 150 људи и да нема преживелих.
Један број родбине настрадалих дошао је већ на место несреће, док ће други допутовати данас специјалним летовима из Диселдорфа и Барселоне, јављају медији.
Промена притиска могла да онесвести пилоте немачког авиона
ЛОНДОН – Црна кутија авиона „ербас А320” немачке авиокомпаније „Џерманвингс” је прилично оштећена, али због њене изузетне отпорности која може да издржи и експлозију бомбе требало би да истражитељи могу да чују шта је снимљено током лета у кабини, сматра британски стручњак Ричард Весткот.
Кључно питање остаје да, ако је авион компаније „Џерманвингс” губио висину неких десетак минута, зашто пилоти нису позвали у помоћ, преноси ББЦ.
Уколико се они нису огласили, истражитељи ће моћи да закључе да су се онесвестили, а то сугерише да је у авиону дошло до драстичне промене притиска, сматра Весткот.
То не мора бити фатално ако пилоти успеју да на време ставе маске за кисеоник, али ако су били онесвешћени, то би објаснило зашто није било позива за помоћ или покушаја да се авион преусмери на најближу писту, наводи он.
Оставите коментар на Шокантна сазнања о паду немачког авиона
Copyright © Цеопом Истина 2013-2024. Сва права задржана.